Korzystanie z cookies

Nasza strona internetowa korzysta z cookies (ciasteczek), dzięki którym możesz dokonywać zakupów lub umówić wizytę serwisanta w trybie online. Cookies umożliwiają nam równoległe zbieranie anonimowych danych statystyczych w celu usprawniania działania strony. Aby zaakceptować cookies, naciśnij "Akceptuję", ewentualnie sięgnij po bardziej szczegółowe informacje na temat korzystania z cookies oraz sposobu zarządzania ustawieniami użytkownika.
Akceptuję> Nie, dziękuję> Polityka prywatności> Zmiana ustawień cookies> Więcej informacji na temat cookies
  • Robert Bosch
 

Home Connect FAQ

Nowe urządzenia gospodarstwa domowego marki Bosch z funkcją Home Connect otwierają zupełnie nowe możliwości dla Twojego domu. Teraz możesz zdalnie i wygodnie kontrolować i monitorować wszystkie swoje urządzenia przy pomocy smartfona lub tabletu, co jeszcze bardziej ułatwia codzienne życie – i oczywiście umożliwia Ci uzyskiwanie perfekcyjnych rezultatów.

Back to Home Connect
Kiedy będę mógł kupić urządzenia z funkcją Home Connect od sprzedawców detalicznych?

Pierwsze zmywarki i piekarniki z funkcją Home Connect marek Bosch i Siemens są dostępne w sprzedaży detalicznej od grudnia 2014. Kolejne urządzenia gospodarstwa domowego w kategorii pralek, suszarek, ekspresów do kawy i lodówek będą dostępne niebawem.

Czy mogę wyposażyć posiadane urządzenia w funkcję Home Connect?

Nie. Aktualizacja lub modernizacja aplikacji jest trudna z następujących przyczyn: rozwiązanie doinstalowane później jest zawsze mniej optymalne w porównaniu do rozwiązania zaplanowanego od samego początku i jest także relatywnie drogie. Ponadto, urządzenia gospodarstwa domowego podlegają specjalnym środkom bezpieczeństwa, których należy przestrzegać i które trzeba kontrolować nawet podczas wymiany sprzętu elektronicznego w zakładzie.

Czy inne elementy takie, jak oświetlenie lub ogrzewanie zostaną włączone do systemu Home Connect?

W chwili obecnej nie mamy tego w planie, ponieważ koncentrujemy się wyłącznie na urządzeniach gospodarstwa domowego. Jednakże jesteśmy zawsze otwarci na nowe rzeczy, co oznacza że nasze urządzenia i cały system Home Connect może być zintegrowany z innymi systemami automatyzacji gospodarstw domowych.

Czy można uzyskać dostęp do urządzeń gospodarstwa domowego z wielu urządzeń mobilnych jednocześnie?

Tak, dostęp do domowego urządzenia można uzyskać z wielu urządzeń mobilnych.

Czy są wymagania minimalne dla mojego routera Wi-Fi?

System Home Connect pracuje ze wszystkimi standardowymi routerami Wi-Fi dostępnymi na rynku, pod warunkiem, że nie są one starsze niż pięć lat (szacunkowo). Ze względów bezpieczeństwa, sieć Wi-Fi musi być szyfrowana (szyfrowanie WPA lub WPA2). Jeśli Twoja sieć Wi-Fi nie jest szyfrowana, nie będziesz w stanie zarejestrować swojego urządzenia.

A co z ochroną i bezpieczeństwem danych?

Korzystamy z najnowszej technologii szyfrowania i okresowo zlecamy niezależnym ekspertom dokładne przetestowanie naszego systemu.

Co charakteryzuje specjalną koncepcję bezpieczeństwa Home Connect?

Na naszą koncepcję bezpieczeństwa składa się szereg środków: wymiana danych oparta jest na protokole Home Connect. Na serwerze Home Connect zapisywane są tylko najważniejsze dane. Także komunikacja możliwa jest wyłącznie poprzez zaszyfrowaną sieć; certyfikaty bezpieczeństwa, zapora ogniowa na serwerze i ochrona hasłem aplikacji Home Connect gwarantują dodatkowe zabezpieczenie.

Czy ja także mogę zapobiec wysyłaniu danych przez moje urządzenie?

Niektóre funkcje są zależne od statusu z jakim urządzenie jest połączone z serwerem. Ale oczywiście użytkownik ma swobodę decyzji o korzystaniu z dodatkowych funkcji, które mogą zaoferować mu połączone w sieć urządzenia. Urządzenia będą wysyłać i odbierać dane jedynie jeśli użytkownik tego zechce, ponieważ jest w stanie kontrolować ich działanie.

Czy mogę usunąć swoje dane? Czy mogę mieć pewność, że dane te zostały usunięte całkowicie?

Tak, możesz mieć pewność, że dane te zostały usunięte całkowicie. Istnieje możliwość przywrócenia ustawień fabrycznych urządzenia. Dzięki temu, wszelkie ustawienia sieciowe i konta zostają oddzielone od urządzenia. W każdej chwili korzystania z aplikacji możesz usunąć swoje konto Home Connect klikając na przycisk ustawień. W celu usunięcia uwierzytelnienia na serwerze Home Connect, wystarczy zadzwonić do Serwisu Home Connect. Zasadniczo, wszystkie dane dotyczące Twojego użytkowania zostaną automatycznie usunięte po 10 dniach.

Czy przewidziany jest też interfejs LAN dla urządzeń?

Nie, obecnie nie planujemy połączenia LAN ponieważ Home Connect wykorzystuje Wi-Fi do wymiany danych. Instalowanie kabla LAN dla każdego urządzenia byłoby bardzo skomplikowane. Postanowiliśmy skorzystać z technologii Wi-Fi, ponieważ obecnie jest ona dostępna niemal w każdym gospodarstwie domowym.

Jaki sprzęt jest niezbędny do uruchomienia funkcji Home Connect?

Nie potrzebujesz żadnego innego sprzętu, oprócz swojego smartfonu lub tabletu z systemem Android lub iOS inteligentnego urządzenia z aplikacją Home Connect i routera Wi-Fi .

Moje urządzenie gospodarstwa domowego odbiera słaby sygnał Wi-Fi ze względu na dosyć dużą odległość od routera Wi-Fi . Czy to oznacza, że nie mogę korzystać z Home Connect?

W tej sytuacji, dostępnych jest wiele opcji. Możliwe jest poszerzenie zakresu Twojej sieci poprzez wzmacniacz sieci bezprzewodowej. Jeśli wzmacniacz sieci zostanie umieszczony pomiędzy urządzeniem gospodarstwa domowego i routerem, bezprzewodowy odbiór Internetu powinien zostać rozszerzony na, przykład na piwnicę, bez żadnego problemu. Drugą opcją jest skorzystanie z adaptera Power line do doprowadzenia sygnału internetowego do Twojego urządzenia. Wtedy będziesz w stanie zalogować się do Internetu bezpośrednio z urządzenia podłączonego do sieci i w ten sposób nim sterować. Nasz zespół obsługi klienta z radością udzieli Ci porady w obydwu przypadkach i pomoże z wszelkim sprzętem, jakiego możesz potrzebować.

Skąd mam wiedzieć, czy moja sieć ma zasięg w miejscu ustawienia mojego urządzenia?

Istnieją aplikacje takie, jak Analizator Wi-Fi, z których możesz skorzystać w celu sprawdzenia odbioru w miejscu ustawienia Twojego urządzenia. Możesz także wykorzystać smartfon lub tablet do sprawdzenia siły sygnału w miejscu ustawienia Twojego urządzenia.

Ile kosztuje ta aplikacja i skąd mogę ją pobrać?

Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać z Apple App Store lub Google Play Store.

Czy nadal będę otrzymywać drukowane instrukcje do urządzeń marki Bosch z Home Connect?

Tak. Instrukcje drukowane wciąż będą dostarczane razem z urządzeniem. Nevertheless the digital user manual creates an added value for the user as the features of the home appliances are easier to understand.

Powrót
 

myBosch

Register for free and enjoy many benefits!
Register now

Our service

Outstanding service – before and after the purchase.
Experience service

Experience Bosch

Discover quality, perfection, and reliability.
This way

Find a dealer

Find dealers or service shops near you!
Search now
Online Survey