[global.common.btn.skiptocontent]
Sprzęt Gospodarstwa Domowego
Zaloguj się / Zarejestruj się

Technologia Home Connect – często zadawane pytania

Czy inne elementy, takie jak oświetlenie lub ogrzewanie, zostaną włączone do systemu Home Connect?

Technologia Home Connect zapewnia integrację urządzeń gospodarstwa domowego w ramach jednej aplikacji. Zapraszamy coraz większą liczbę partnerów i usługodawców do zintegrowania ich systemów z technologią Home Connect albo do zapewnienia jej integracji z ich systemami. Dzięki temu możemy oferować ci jeszcze więcej jeśli chodzi o działanie inteligentnego domu. Nasz sprzęt oraz cały system Home Connect może zostać łatwo zintegrowany z innymi systemami za pomocą interfejsu o nazwie API (Application Programming Interface – Interfejs Programowania Aplikacji).

Czy w przypadku mojego urządzenia marki Bosch dostępna jest zdalna diagnostyka? Jak mogę z niej skorzystać?

Dostępność zdalnej diagnostyki zależy od urządzenia i kraju. Aby sprawdzić, czy funkcja ta jest dostępna w odniesieniu do Twojego urządzenia, przejdź do sekcji „Zdalna diagnostyka” w aplikacji Home Connect. Wybierz „Obsługa” > „Diagnostyka i pomoc” > „Diagnostyka”, a następnie urządzenie, które potrzebuje wsparcia. Inną możliwością jest telefon do biura obsługi klienta. Konsultantowi należy przekazać numer modelu, dzięki czemu będzie on mógł sprawdzić, czy urządzenie jest wyposażone w funkcję zdalnej diagnostyki.

W rzadkim wypadku, gdy napotkasz problem w użytkowaniu swojego urządzenia marki Bosch, po prostu zadzwoń na numer infolinii obsługi klienta podany w aplikacji i umów się na zdalną diagnostykę swojego urządzenia. Po uzyskaniu twojej zgody, dział obsługi klienta marki Bosch może zdalnie sprawdzić Twoje urządzenie, zlokalizować problem i przekazać Ci jasną poradę. Jeśli problem nie może zostać w ten sposób rozwiązany, technik serwisowy marki Bosch zostanie wysłany do Twojego domu, by za pomocą odpowiednich części zamiennych przywrócić sprawność działania Twojego urządzenia.

Kiedy będę mógł kupić urządzenia z technologią Home Connect od sprzedawców detalicznych?

Od początku 2017 r. asortyment najważniejszych urządzeń gospodarstwa domowego marki Bosch jest kompletny we wszystkich kategoriach – pralkami, suszarkami, piekarnikami, płytami kuchennymi, chłodziarkami i ekspresami do kawy można sterować z dowolnego miejsca i można je monitorować za pomocą aplikacji Home Connect.

Czy mogę wyposażyć posiadane już urządzenia w technologię Home Connect?

Nie. Aktualizacja lub modernizacja aplikacji jest trudna z następujących przyczyn: rozwiązanie doinstalowane później jest zawsze mniej optymalne niż rozwiązanie zaplanowane od samego początku i jest także relatywnie drogie. Ponadto urządzenia gospodarstwa domowego podlegają specjalnym środkom bezpieczeństwa, których należy przestrzegać i które trzeba sprawdzać nawet podczas wymiany sprzętu elektronicznego w zakładzie produkcyjnym.

Czy inne elementy, takie jak oświetlenie lub ogrzewanie, zostaną włączone do systemu Home Connect?

W tej chwili nie uwzględniamy tego w naszych planach, ponieważ na razie skupiamy się wyłącznie na zintegrowaniu urządzeń gospodarstwa domowego różnych marek w ramach jednej aplikacji. Jednakże zawsze jesteśmy otwarci na nowe pomysły, co oznacza, że nasze urządzenia i cały system Home Connect może zostać zintegrowany z innymi systemami automatyki domowej. Pierwszym krokiem we właściwym kierunku jest integracja termostatów i detektorów dymu. Oprócz tego w ramach technologii Home Connect pracujemy także nad opracowaniem pakietu rozwoju oprogramowania (SDK), aby ułatwić partnerom połączenie się z naszym systemem.

Czy można uzyskać dostęp do urządzeń gospodarstwa domowego z wielu urządzeń mobilnych jednocześnie?

Tak, dostęp do urządzenia domowego można uzyskać z wielu urządzeń mobilnych. Urządzenie mobilne łączące się z urządzeniem gospodarstwa domowego jako pierwsze jest „super użytkownikiem”, który ma określone prawa i może np. usunąć innych użytkowników z tego urządzenia. Ogólnie rzecz biorąc, priorytetem jest bezpośrednie sterowanie urządzeniem.

Czy są wymagania minimalne dla mojego routera Wi-Fi?

System Home Connect współpracuje ze wszystkimi dostępnymi na rynku routerami wi-fi, które współdziałają także ze zwykłymi urządzeniami elektronicznymi (smartfon, tablet). Ze względów bezpieczeństwa sieć wi-fi musi być szyfrowana (szyfrowanie WPA lub WPA2). Jeśli twoja sieć wi-fi nie jest szyfrowana, nie będziesz w stanie zarejestrować swojego urządzenia. Dzięki temu korzystanie z technologii Home Connect jest dla użytkownika tak proste i bezpieczne, jak to tylko możliwe.

A co z ochroną i bezpieczeństwem danych?

Specjalnie dla technologii Home Connect stworzyliśmy i wdrożyliśmy kompleksową koncepcję bezpieczeństwa. Obejmuje ona także regularne kontrole systemu pod kątem działań profesjonalnych hakerów. Korzystamy z najnowszej technologii szyfrowania i okresowo zlecamy niezależnym ekspertom dokładne przetestowanie naszego systemu. Aplikacja Home Connect otrzymała certyfikat TÜV-TRUST-IT „Trusted App” („aplikacja godna zaufania”). Certyfikat ten obejmuje szyfrowanie i bezpieczeństwo danych zgodnie z federalną ustawą o ochronie danych, a także kontrolę zgodności z wewnętrznymi i zewnętrznymi wytycznymi.

Co charakteryzuje specjalną koncepcję bezpieczeństwa Home Connect?

Na koncepcję bezpieczeństwa Home Connect składa się wiele środków, które wykorzystywane są przez określone komponenty systemu Home Connect (urządzenie gospodarstwa domowego, aplikacja, moduł komunikacyjny, serwer Home Connect itp.), a także interfejsu: wymiana danych oparta jest na protokole Home Connect. Na serwerze Home Connect zapisywane są tylko najważniejsze dane. Co do zasady dane pochodzące z użytkowania urządzeń wyposażonych w technologię Home Connect nie będą łączone z danymi podanymi w trakcie rejestracji aplikacji Home Connect. Zwiększa to poziom zabezpieczenia danych użytkownika. Także komunikacja możliwa jest wyłącznie poprzez zaszyfrowaną sieć; certyfikaty bezpieczeństwa, zapora ogniowa na serwerze i ochrona aplikacji Home Connect hasłem gwarantują dodatkowe zabezpieczenie.

Czy mogę usunąć swoje dane? Czy mogę mieć pewność, że dane te zostały usunięte całkowicie?

Tak, możesz mieć pewność, że dane te zostały całkowicie usunięte. Istnieje możliwość przywrócenia ustawień fabrycznych urządzenia. Dzięki temu wszelkie ustawienia sieciowe i konta zostają oddzielone od urządzenia. Klikając na przycisk ustawień, w każdej chwili korzystania z aplikacji możesz usunąć swoje konto Home Connect. W celu usunięcia danych uwierzytelnienia z serwera Home Connect wystarczy zadzwonić do serwisu Home Connect. Co do zasady wszystkie dane dotyczące twojego użytkowania zostaną automatycznie usunięte po 10 dniach.

Czy przewidziany jest też interfejs LAN dla urządzeń?

Nie, obecnie nie planujemy połączenia LAN, ponieważ Home Connect do wymiany danych wykorzystuje wi-fi. Podłączanie kabla LAN do każdego urządzenia byłoby bardzo skomplikowane. Postanowiliśmy skorzystać z technologii wi-fi, ponieważ obecnie jest ona dostępna niemal w każdym gospodarstwie domowym i dlatego komunikacja pomiędzy urządzeniami mobilnymi a urządzeniami gospodarstwa domowego może być realizowana w sposób bezpośredni.

Jaki sprzęt jest niezbędny do korzystania z technologii Home Connect?

Nie potrzebujesz żadnego innego sprzętu poza swoim urządzeniem gospodarstwa domowego wyposażonym w technologię Home Connect, smartfonem lub innym inteligentnym urządzeniem z zainstalowaną aplikacją Home Connect i routerem wi-fi.

Moje urządzenie gospodarstwa domowego odbiera słaby sygnał wi-fi ze względu na dosyć dużą odległość od routera wi-fi. Czy to oznacza, że nie mogę korzystać z technologii Home Connect?

Dostępnych jest kilka opcji. Możliwe jest zwiększenie zasięgu Twojej sieci za pomocą wzmacniacza sygnału. Jeśli wzmacniacz sygnału zostanie umieszczony pomiędzy urządzeniem gospodarstwa domowego i routerem, bezprzewodowy odbiór Internetu powinien zostać bez żadnego problemu rozszerzony na przykład na piwnicę. Drugą opcją jest skorzystanie z adaptera powerline (transmitera sieciowego) w celu doprowadzenia sygnału internetowego do twojego urządzenia. Wtedy będziesz w stanie zalogować się do Internetu bezpośrednio z urządzenia podłączonego do sieci i w ten sposób nim sterować. Nasz zespół obsługi klienta chętnie pomoże Ci w obydwu przypadkach i udzieli porad w zakresie sprzętu, którego możesz potrzebować.

Jak sprawdzić czy moja sieć ma zasięg w miejscu ustawienia mojego urządzenia?

Istnieją aplikacje takie, jak analizator wi-fi, z których możesz skorzystać w celu sprawdzenia odbioru w miejscu ustawienia twojego urządzenia. Możesz także wykorzystać smartfona lub tablet do sprawdzenia siły sygnału w miejscu ustawienia twojego urządzenia.

Ile kosztuje aplikacja i skąd mogę ją pobrać?

Aplikacja jest bezpłatna i można ją pobrać z Apple App Store lub Google Play Store.

Czy nadal będę otrzymywać drukowane instrukcje wraz z moimi urządzeniami marki Bosch wyposażonymi w technologię Home Connect?

Tak. Instrukcje w formie wydruku wciąż będą dostarczane razem z urządzeniem. Niemniej jednak cyfrowa instrukcja obsługi stwarza dodatkową wartość dla użytkownika, ponieważ dzięki niej łatwiej jest zrozumieć właściwości urządzeń gospodarstwa domowego.

MyBosch

Zarejestruj się bezpłatnie i zyskaj niezliczone korzyści!

Centrum Kontaktu

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Centrum Kontaktu pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-20:00, w weekendy 8:00-17:00.

42 271 5555

Poznaj markę Bosch

Odkryj jakość, doskonałość i niezawodność.