[global.common.btn.skiptocontent]
Sprzęt Gospodarstwa Domowego
Zaloguj się / Zarejestruj się

Reklamacje i odstąpienie od umowy

Pouczenie o odstąpieniu od umowy

Jeśli jest Pani/Pan konsumentem lub osobą fizyczną, która zawarła umowę sprzedaży towarów bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ma Pani/Pan prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta/osoby fizycznej wskazanej powyżej albo wycieczki – w terminie 30 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie towaru, lub w którym wskazana przez Państwa osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie towaru, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki – po upływie 30 dni od tego dnia.

W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta powinni Państwo poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w terminie wskazanym powyżej w drodze jednoznacznego oświadczenia na piśmie.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz wracany towar należy przesłać:

⦁ pisemnie na adres:

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego sp. z o.o.
Centralny Magazyn Serwisu BSH
Sklep Internetowy
ul. Papiernicza 1
92-312 Łódź

⦁ lub na adres e-mail: sklep.online@bshg.com

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępnego [TUTAJ], jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

W razie odstąpienia od umowy, mają Państwo obowiązek zwrócić Artykuły, w zakresie których odstąpili Państwo od umowy, niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpili Państwo od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem na adres wskazany powyżej. Ponoszą Państwo koszty odesłania Artykułu do nas na wskazany powyżej adres. Wysokość tych kosztów jest zgodna z cennikiem usług wybranego przez Państwa kuriera lub operatora usług pocztowych.

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Możemy jednak wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Państwa płatności do chwili otrzymania Artykułów z powrotem lub dostarczenia przez Państwa dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji chyba, że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. Jeśli dokonali Państwo zapłaty za pobraniem, prosimy o podanie informacji o Państwa numerze rachunku bankowego w celu umożliwienia nam dokonania zwrotu pieniędzy. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.

Reklamacje

Jeżeli po przejściu własności zakupionego towaru na Klienta stwierdzi on, że dostarczony towar jest uszkodzony lub jest niezgodny z Zamówieniem, Klient może złożyć nam reklamację w związku z dostarczeniem mu uszkodzonego towaru lub towaru niezgodnego z zamówieniem.

Warunkiem koniecznym do rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę jest dostarczenie reklamowanego towaru wraz z dowodem zakupu tego towaru na adres:

BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.
Centralny Magazyn Serwisu BSH
ul. Papiernicza 1
92-312 Łódź

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru Zgłoszenia Reklamacyjnego z powodu dostarczenia uszkodzonego towaru lub towaru niezgodnego z zamówieniem, który jest dostępny [TUTAJ], ale nie jest to obowiązkowe.

Oświadczenie zawierające reklamację należy przesłać na wskazany powyżej adres lub na adres e-mail: sklep.online@bshg.com.

W ciągu 14 (czternastu) dni od otrzymania reklamacji wraz z reklamowanym towarem, ustosunkujemy się do reklamacji Klienta i powiadomimy Klienta o sposobie dalszego postępowania.

Reklamacje związane z działaniem sklepu internetowego

Reklamacje związane z działaniem naszego sklepu internetowego (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe towary znajdujące się w koszyku) należy wysyłać pod adres: sklep.online@bshg.com lub skorzystać z Formularza kontaktowego: Zadaj pytanie

Szczegółowe informacje odnośnie zasad odstąpienia od umowy oraz składania reklamacji w związku z dokonanym zamówieniem towarów, znajdują się w regulaminie naszego sklepu internetowego i sprzedaży przez telefon [TUTAJ].

Uprawnienia związane z obowiązkiem sprzedawcy dostarczenia rzeczy zgodnej z umową (rękojmia)

Powyższe postanowienia dotyczące reklamacji, w żaden sposób nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień wynikających z przepisów o zapewnieniu przez sprzedawcę zgodności rzeczy sprzedanej z umową w odniesieniu do konsumenta oraz osoby fizycznej, która zawarła umowę sprzedaży towarów bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu będącemu konsumentem lub osobą fizyczną wskazaną w zdaniu powyżej, przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy wskazane w ustawie o prawach konsumenta. W celu skorzystania z tych praw prosimy skorzystanie z wzoru formularza reklamacyjnego z tytułu zapewnienia zgodności rzeczy sprzedanej z umową (rękojmia)  [TUTAJ]. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.

Informacja o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dla Konsumentów

1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym Konsument jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego lub wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”.

2. Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego sp. z o.o. podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) służącej do pozasądowego rozstrzygania sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, jak również adres poczty elektronicznej BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego sp. z o.o.: sklep.online@bshg.com.